úterý 1. července 2008

Návrh o rozvod manželství (žádost o rozvod) bezdětného manželství

Rozvod manželství, žádost o rozvod, vzor, formulář.


Jedná se v podstatě o návrh na rozvod, nebo také žádost o rozvod, což je ovšem trochu nepřesné. Rozvod manželství je po právní stránce poněkud vážná záležitost. Právoplatně uzavřené manželství může rozvést jen soud a to na návrh alespoň jedné ze stran. Tedy manžela nebo manželky. V případě soudního procesu jsou to navrhovatel a odpůrkyně, nebo odpůrkyně a navrhovatel, záleží kdo návrh na rozvod manželství neboli žádost o rozvod podává. Každý návrh na rozvod by měl obsahovat odůvodnění.

Rozvod a rozvodové řízení se řídí zákonem č. 94/1963 Sb., o rodině. Manželství je možné rozvést jen z následujících v zákoně obsažených důvodů:

§ 24
(1) Soud může manželství na návrh některého z manželů rozvést, jestliže je manželství tak hluboce a trvale rozvráceno, že nelze očekávat obnovení manželského soužití; bere přitom v úvahu příčiny rozvratu manželství.


(2) Mají-li manželé nezletilé děti, nemůže být manželství rozvedeno, bylo-li by to v rozporu se zájmem těchto dětí, daným zvláštními důvody.

§ 24a
(1) Jestliže manželství trvalo alespoň jeden rok, manželé spolu nejméně šest měsíců nežijí a k návrhu na rozvod se druhý manžel připojí, má se za to, že podmínky uvedené v ustanovení § 24 odst. 1 jsou splněny. Soud nezjišťuje příčiny rozvratu a manželství rozvede, jsou-li předloženy

a) písemné smlouvy s úředně ověřenými podpisy účastníků upravující pro dobu po tomto rozvodu vypořádání vzájemných majetkových vztahů, práva a povinnosti společného bydlení a případnou vyživovací povinnost, a


b) pravomocné rozhodnutí soudu o schválení dohody o úpravě poměrů nezletilých dětí pro dobu po rozvodu.

(2) Ustanovení § 24 odst. 2 platí obdobně.

§ 24b
(1) Návrhu na rozvod, s nímž nesouhlasí manžel, který se na rozvratu manželství porušením manželských povinností převážně nepodílel a jemuž by byla rozvodem způsobena zvlášť závažná újma, soud nevyhoví, pokud mimořádné okolnosti svědčí ve prospěch zachování manželství.

(2) Jestliže však manželé spolu nežijí po dobu delší než tři roky, soud manželství rozvede, jsou-li splněny podmínky § 24.

Celý zákon o rodině je ke stažení zde
Formulář návrhu na rozvod ve formátu .doc ke stažení zdarma zde

38 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

velmi by mne zajímalo, jak se řeší rozvod pokud manželství trvá méně než 1 rok. Děkuji

Martin Marek řekl(a)...

Dobrý den. Manželství které trvá kratší dobu než jeden rok je možné rozvést podle § 24 odst. 1 zákona o rodině:

§ 24 odst. 1
"Soud může manželství na návrh některého z manželů rozvést, jestliže je manželství tak hluboce a trvale rozvráceno, že nelze očekávat obnovení manželského soužití; bere přitom v úvahu příčiny rozvratu manželství."

Rozdíl rozvodu manželství, které trvá kratší dobu než 1 rok o proti rozvodu manželství, které trvá déle než 1 rok je v tom, že výše uvedený důvod rozvodu (trvalý a hluboký rozvrat, nelze očekávat obnovení manželského soužití) musíte u soudu prokazovat a prokázat. Tedy nemůžete využít § 24a odst. 1

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,je možné rozvést manželství,pokud se manžel odmítá dostavit k rozvodovému soudu?
Společné děti nemáme,jsme 2,5roku manželi,u obou se jedná o manželství druhé a manžel není občanem české republiky.
Děkuji

Martin Marek řekl(a)...

Dobrý den. Rozvést je možné v zásadě jakékoliv manželství. To, že se váš manžel odmítá dostavit k soudu nemůže být rozhodujícím důvodem pro nerozvedení manželství. To by totiž znamenalo, že vaše právo (právo se rozvést) je závislé na libovůli manžela. Tak to ale být nemůže. Je pravda, že nedostavování se k soudu a nepřebírání výzev k dostavení se k soudu může být komplikací pro rychlý rozvod - nikoli pro rozvod jako takový.
Doporučuji se poradit se s advokátem, jaký nejlepší postup zvolit. Může zde hrát také významnou roli soudce a jeho ochota vašeho manžela k soudu "přivést". Určitě bude dobré soudu v tomto směru podat návrhy, ale to už by vám měl lépe poradit váš advokát.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den. S manželem jsme svoji 5 let a víc než půl roku spolu nežijeme. Máme spolu 2 nezl. děti. Původně jsem chtěla dohodnutý rozvod, ale neshodneme se na výši alimentů. Na všem ostatním jsme domluvení. Když podám k soudu návrh na výchovu a výživu dětí po rozvodu, mohu i pak očekávat rychlý průběh rozvodu nebo se budou zjišťovat příčiny rozvratu manželství? Děkuji

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den jsme spolu 18let manžel pije a začal dělat dluhy mame 3děti mužu počita s rychlým a rozvodem

Tomas Hak řekl(a)...

Dobrý den,
s manželkou jsme necelé 2 roky. Bohužel jsme si přestali úplně rozumět, odcizili jsme se a manželka se mnou přestala bydlet a půl roku spolu nežijeme jako manželé. Domluvili jsme se na rozvodu. Splňujeme tedy podmínky podle §24a odst. 1. Nejsem si ale jistý, co vše je potřeba soudu dodat, a jestli to zvládneme sami bez advokáta. Je to tak, že potřebujeme samotnou žádost o rozvod (sestavenou podle nějakého vzoru) a ještě k tomu přiložit dohodu o majetkovém vyrovnání, nebo je potřeba ještě něco dalšího? (žádné děti nemáme).
A ještě bych měl otázku ohledně toho, k jakému soudu pak žádost doručit. V současné době máme podnájem v Adamově, okres Blansko. Ale ani jeden z nás tu nemá trvalé bydliště. Předtím jsme bydleli u thána v Brně-Komíně, kde má manželka dosud trvalé bydliště. Je možné žádost podat na okresní soud Brno město?

Předem všem děkuji za odpověď.

Anonymní řekl(a)...

žijeme v městském bytě.manželka trvá na rozvodu a mém odchodu do podnájmu.chce aby ji zustal byt.jak postupovat

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,chtěla jsem se zeptat.Mamka si našla nového přítele odstěhovala se od taťky,chce se nechat rozvést.Manželství trvalo 25 let a jsme 3 děti už dospělé.Jenže mamka chce polovinu majetku což děla cca 1,5 milionu kč.Taťka nemá tolik peněz aby ji vyplatil a navíc tam máme se sestrami trv.bydliště.Co dělat,v této situaci?Poraďte.Nechceme aby se náš rodný dům musel prodat.Nevyznáme se v zákonech na co má mamka právo a na co my.Děkuju vám mockrát za odpověď

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, ráda bych věděla, zda je možné se rozvést, když se prokáže domácí násilí. Jak to bude v případě, že před svatbou na mě rodiče napsali městský byt, komu případné připadne. Kolik činí cca náklady za rozvod. Je důvodem k rozvodu, když semnou manžel nespí? Děkuji za odpověď.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
obracím se na vás s žádostí o radu ve věci rozvodu mého manželství.
Mé manželství bylo uzavřeno v roce 2002 během něj se nám narodila dcera po dlouhodobých neshodách a hádkách jsem se rozhodl toto manželství ukončit. Manželka během naší známosti a poté i v manželství neměla stálou práci a tak jsem rozpočet a bydlení zajišťoval svím příjmem já.I tak jsme si během manželství pořídili byt do osobního vlastnictví a zatížili se úvěrem ze stavebního spoření 500 000,-. Tento úvěr hradím ze svého platu a po zaplacení úroků tam zbívá splatit 480 000,-. Manželka je v současné době nezaměstnaná a má v péči naší dceru. Během manželství se mnou intimně nežila po dobu 6-ti let a neměla práci kterou ani příliš nehledala po ukončení mateřské a tak se finančně nepodílela na chodu naší domácnosti. Zajímalo by mě na co se mám připravit v situaci kdy už nebydlím v našem bytě a ani nemohu protože vyměnila zámek. Požaduje po mě abych dále platil nájem, na dceru žádá 5 000,- měsíčně a při rozvodu bude určitě žádat výživné i na sebe. Můj čistý příjem je 17 000,- a jelikož jsem státní zaměstnanec tak pobírám příspěvek na bydlení ve víši 10 400,- . Také mě zajímá z čeho se mi bude vypočítávat výživné a co se současným dluhem.

Děkuji za vaši radu

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, mohl byste mi, prosím, říci, zda a jak je možné rozvést manželství trvající méně než 1 rok, kdy by důvodem pro rozvedení vztahu byla partnerská neslučitelnost a absence "sexuální chemie" - tzn. nechuť (celkem výrazná) k jakékoli intimní stránce vztahu (jednostranná) a nechuť trávit společný čas? Manželství je bezdětné, trvale spolu nežijeme (od svatby - asi půl roku). Byla snaha o jakékoli zlepšení "stavu", bohužel jsem pochopila, že na výše uvedené intim. i volnočasové stránce nemohu nic změnit a nemohu s tím nic udělat. Nejsem v manželství vůbec spokojená a ráda bych se tedy rozvedla, abych zbytečně déle nenamlouvala něco, co není a nebude, manželovi i sama sobě. Jak bych měla postupovat v tomto případě? Prosím Vás o radu.
Předem děkuji za odpověď. A.

Marie řekl(a)...

Dobry den,chtela sem se jen zeptat nase manzelstvi trva 6let,uz spolu nemame styk pul roku!Zatim zijem ve stejne domacnosti-mame dve dcery.Jedna bude mit 6let a druha 3roky.Nema cenu nase manzelstvi dale udrzovat vzhledem k neustalym hadkam,coz neni dobre pro holky!Kdybychom se pokusili na vsem dohodnout,tudiz by slo o rozvod dohodou se dvemi nezl.detmi museli bychom k soudu nebo by to bylo rychle vyrizene?!Predem dekuji za radu

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, chtěla bych se rozvést.Pobírám sociální dávku pomoc v hmotné nouzi, protože jsem delší dobu nezaměstnaná.Může mi být odpuštěn poplatek 1000 Kč při podání žádosti o rozvod ?

Anonymní řekl(a)...

jak se řeší rozvod se kterého máme společné nezletilé dítě a manželství trvá víc jak 2 roky, manžel s rozvodem souhlasí. Dá se to vyřešit bez výslechů u soudu? A co majetkové vyrovnání, určí soud nebo se můžem dohodnout i o výživném na dítě? děkuji

Anonymní řekl(a)...

Dobry den chci se zeptat chci se rozves s manzelkou sme si svoji 1.5roku a v lednu tohoto roku jela za otcem na nastevu do usa a jeste se nevratila a odte doby jsem ji nevidel ani neslysel mam cislo na jeji otce ,ale on mi ji k tel. neda ani ji nerekne ze sem ji volal proto se chci rozvest uz nechci cekat ale ona pry nechce a ani mi to nepodepise sem se dozvedel proto se chci zeptat jestli nas rozvedou a ja sem cech a ona slovenka dekuji predem za radu

zdenos řekl(a)...

dobrý den manželka se semnou chce rozvest je mi ale divne že ma veškere pairy ma vyřizene ale ja sem stale nic nepodepsal je to možné a ještě jedna otazka je že mě prisel doporucený dopis ze socialní zpravy žě moji žádostí je vyhoveno aby byly převedeny přídavky na mou ženu ale já sem o nic nezadal a navic sem nic nepodepsal timto vás žádam o radu předem děkuji

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,co mám udělat když je manžel alkoholik ,napadá mne fyzicky,pohlavní styk už spolu nemáme asi 1.rok máme spolu 2 děti ve věku 13,10 .Mám mnoho záznamu od policie Městské že bych je ani neměla kam dát ale nikdo mi nechce pomoct rozvodové papíry mi nechce podepsat.Když jsem se obrátila na úřady tak mi řekly jelikož je to slovák tak mi nemohou nijak pomoct jde stím něco udělat a jestly ano prosím jak? děkuji

Anonymní řekl(a)...

Hezký den,

chtěla bych se zeptat na nějaké věci ohledně rozvodu. Vzali jsme se s manželem před 3,5 lety a máme spolu tříletou dceru. Den před uzavřením manželství manžel koupil na hypotéku dům, ve kterém jsme společně žili. V současné době spolu už 1 rok nežijeme (v domě bydlí manžel sám, já bydlím v domě u rodičů) a o dceru se starám já, manžel si ji bere 3 víkendy v měsíci. Celý rok dávám manželovi najevo, že chci naše soužití obnovit, abychom žili zase jako rodina. On ovšem nemá zájem a chce se rozvést (dohodou). Jako důvod uvádí, že si nerozumíme, že mám špatné vlastnosti. Během celého roku mi postupně odstěhoval z domu všechny věci.
Chtěla bych se zeptat, zda lze nějakým způsobem zabránit rozvodu, když já se rozvádět nechci. Hlavním důvodem je dcera, která celou situaci vnímá a neustále pláče, že chce bydlet s maminkou i s tatínkem, navíc vyrůstá v neharmonickém prostředí z důvodu alkoholismu mého otce. Jiné bydlení ji nemohu zajistit, neboť mi to nedovoluje finanční situace, jsem stále na mateřské a nemohu najít práci. Já se kvůli situaci s manželem, konkrétně kvůli rozvodu, léčím u psychiatra.
Také bych se chtěla zeptat, zda mi může manžel nějakým způsobem bránit bydlet v domě, který splácí a ve kterém mám stále hlášený trvalý pobyt.

Velmi Vám děkuji za odpověď, případně za rady, které mi poskytnete.

Anonymní řekl(a)...

Hezký den,

chtěla bych se zeptat na nějaké věci ohledně rozvodu. Vzali jsme se s manželem před 3,5 lety a máme spolu tříletou dceru. Den před uzavřením manželství manžel koupil na hypotéku dům, ve kterém jsme společně žili. V současné době spolu už 1 rok nežijeme (v domě bydlí manžel sám, já bydlím v domě u rodičů) a o dceru se starám já, manžel si ji bere 3 víkendy v měsíci. Celý rok dávám manželovi najevo, že chci naše soužití obnovit, abychom žili zase jako rodina. On ovšem nemá zájem a chce se rozvést (dohodou). Jako důvod uvádí, že si nerozumíme, že mám špatné vlastnosti. Během celého roku mi postupně odstěhoval z domu všechny věci.
Chtěla bych se zeptat, zda lze nějakým způsobem zabránit rozvodu, když já se rozvádět nechci. Hlavním důvodem je dcera, která celou situaci vnímá a neustále pláče, že chce bydlet s maminkou i s tatínkem, navíc vyrůstá v neharmonickém prostředí z důvodu alkoholismu mého otce. Jiné bydlení ji nemohu zajistit, neboť mi to nedovoluje finanční situace, jsem stále na mateřské a nemohu najít práci. Já se kvůli situaci s manželem, konkrétně kvůli rozvodu, léčím u psychiatra.
Také bych se chtěla zeptat, zda mi může manžel nějakým způsobem bránit bydlet v domě, který splácí a ve kterém mám stále hlášený trvalý pobyt.

Velmi Vám děkuji za odpověď, případně za rady, které mi poskytnete.

Anonymní řekl(a)...

Dobry den chtela jsem se zeptat kolik od noveho roku stoji rovod.Dekuji

Anonymní řekl(a)...

dobry den chtela bych sezeptat jestli to ze manzele maji zit pul roku od sebe je podminkou rozvodu s manzelem si uz delsi dobu nerozumime porad se hadame je to uz k nevydrzeni ale zijem oba v jednom byte

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, prosím o radu. S manželem již 30 let nežijeme a dávno již nemáme žádný společný majetek. Bydlíme odděleně v obecním bytě. Já se chci nyní odstěhovat, požádat o rozvod a znovu se provdat. Musíme mít nějaké majetkové vyrovnání, když po sobě nic nechceme ,v případě že ano, jak by mělo vypadat, nebo stačí podat žádost podle vzoru? Jak dlouho asi takový rozvod trvá? Předem děkuji za odpověď.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,chtěla bych se zeptat jak to mán udělat když se chceme rozvest,manžel s tim souhlasil,ale pak odjel domů do ciziny a zatim se nevratil,byli jsme spolu déle jak rok a přes rok už spolu nejsme.děkuji

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den chtěla bych se zeptat jak mam udělat,když jsme se s manželem dohodli na rozvodu a on odcestoval domů za hranice,byli jsme spolu byl jak rok a už přes rok spolu nejsme.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den.Ráda bych se zeptala co potřebuji k žádosti o rozvod. Brali jsme se v červnu roku 2008 na Slovensku. V říjnu mi zapsali v Olomouci oddací list český a v říjnu se nám narodila dcera, která má dnes skoro dva roky. Ráda bych věděla, zda nás může soud rozvést okamžitě.Na výchově dcery jsme dohodnuti, dcera zůstává u mě. Majetek jsme v manželství nenabyly. Vše mi koupil otec před uzavřením manželství, mám od něj na to papír, který mi vlastnoručně podepsal. Prosím poradte děkuji

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak to máme udělat, když můj přítel už 8 měsíců bydlí od své manželky. A ta rozvod rezolutně odmítá, a nechce podepsat rozvodové dokumenty. Příčinou rozpadu jejich manželství byla dlouhodobá nevěra ze strany manželky. Děkuji za odpověď LM

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den...potřebovala bych se zeptat jak je to u rozvodu když manželé spolu přes dva roky nežili poté se dali opět dohromady a vztah nefunguje jak by měl.Majetkové vyrovnání je vyřešeno a co se týká dětí tak nezletilý byl svěřen soudem otci.Jak se přistupuje k rozvodu při této situaci.Děkuji moc za odpověď.Přeji hezký den

Anonymní řekl(a)...

Uzavřeli sme manželství v roce 2008,takže trvá 2 roky,ale jsou mezi námi neshody.Manžel má z prvního manželství syna,kterému je 15 let a já mám též syna,kterému je 28let.Ze začátku jsme se shodli.pomohla jsem manželovi dostat syna do vlastní péče z Klokánku,ale v poslední době mi vyčítá vše a hlavně,že jsem bez zaměstnání,ale to ,že se ke mně přistěhoval a byl bez zaměstnání on, to nebere na vědomí,že jsem ho vlastně živila.Ted vyšlo najevo,že má dluhy,chodí mi domů exekutoři a zabavují majetek,proto chci zažádat o rozvod.Má cenu takový vztah nebo je lepší se rozvést.Naše manželství nesplňuje podmínky,již delší dobu spolu nežijeme jako manželé.Když jsem dala návrh na rozvod tak mi bylo řečeno,že to bude nejlepší.Mám se tžoho tedy chytit a zažádat o rozvod?Ještě mám dotaz jako nezaměstnaná nemám peníze na rozvod,hradí to za mne někdo?

Anonymní řekl(a)...

Uzavřeli sme manželství v roce 2008,takže trvá 2 roky,ale jsou mezi námi neshody.Manžel má z prvního manželství syna,kterému je 15 let a já mám též syna,kterému je 28let.Ze začátku jsme se shodli.pomohla jsem manželovi dostat syna do vlastní péče z Klokánku,ale v poslední době mi vyčítá vše a hlavně,že jsem bez zaměstnání,ale to ,že se ke mně přistěhoval a byl bez zaměstnání on, to nebere na vědomí,že jsem ho vlastně živila.Ted vyšlo najevo,že má dluhy,chodí mi domů exekutoři a zabavují majetek,proto chci zažádat o rozvod.Má cenu takový vztah nebo je lepší se rozvést.Naše manželství nesplňuje podmínky,již delší dobu spolu nežijeme jako manželé.Když jsem dala návrh na rozvod tak mi bylo řečeno,že to bude nejlepší.Mám se tžoho tedy chytit a zažádat o rozvod?Ještě mám dotaz jako nezaměstnaná nemám peníze na rozvod,hradí to za mne někdo?

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
hezký návrh, ale domnívám se, že byste měli opravit navrhovatel a odpůrce, tyto výrazy se již delší dobu nepoužívají. Navíc máte na první straně žalobce a žalovaný a hned následně navrhovatel a odpůrce. Trochu protichůdné, ne? Návrh by měl být o trochu lépe formulován.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, mám dotaz, s manželem jsme se brali v r.2005 a teď rok bydlíme od sebe, bohužel návrat nebude a tak chceme podat rozvod. Zajímalo by mě, pokud tedy rok jsme od sebe a máme sepsanou dohodu o vypořádání, tak samozřejmě si vytiskneme formulář, dáme kolek, podepíšeme se,ale co dál ? Rozvedou nás co nejdříve ? Musí se uvádět příčina rozchodu ? Musíme se dostavit k soudu a nebo pokud s tím tedy oba souhlasíme, tak už nemusíme ? jak to chodí, děkuji Vám.

Anonymní řekl(a)...

Pokud spolu již více než půl roku nebydlíte, a s rozvodem oba souhlasíte, tak vás soud rozvede během 15 minut. K soudu oba musíte, soud vás předvolá na ústní jednání. Na místě je možné se vzdát práva na odvolání a váš rozvod bude pravomocný doručením rozsudku. Lhůta od podání návrhu bývá různá dle náporu práce daného soudu. Řekněme: podáte návrh, soud do dvou měsíců (tohle je různé u různých soudů) stanoví ústní jednání, na místě to bude trvat 15-20 minut, vzdáte se na místě práva na odvolání, do měsíce vám přijde rozsudek o tom, že vaše manželství se rozvádí, právní moci nabude okamžikem převzetí obou manželů. Nepotřebujete ani jeden advokáta.

Anonymní řekl(a)...

Franta. Cituji ze záhlaví stránky..: ... V případě soudního procesu jsou to navrhovatel a odpůrkyně, nebo odpůrkyně a navrhovatel, záleží kdo návrh na rozvod manželství neboli žádost o rozvod podává. Ať to čtu jak chci, pořád je to jedno a to samé a nějak nevidím možnost NAVRHOVATELKA a ODPŮRCE...

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,s manželem jsme oba rozumní a chceme podat žádost o rozvod oba.nechceme řešit majetek a dohodli jsme se na společné péči o 7letého syna.co vše potřebujeme k podání žádosti a jak rychle bude naše manželství rozvedeno?Děkuji za odpověd Bendová

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den. Velice by mě zajímalo jak se řeší rozvod s cizincem a ještě když jsme spolu méně než jeden rok. Děkuji mockrát předem za odpověď.

Luciana řekl(a)...

dobrý den chtěla bych se zeptat jestli je možné žadat o rozvod ,mam 4 nezletile děti manžel ustavičně jen slibuje ale je to takhle už 4 roky mam pocit že už to dál nevydržím dostava mě do dluhu a já už nevím kudy kam .Manželství trva už 12 let a už jsem mu dala asi 3 šance ale je stale stejný . Děkuji

Unknown řekl(a)...

Dobrý den, mám dotaz s manželem jsme se brali v roce 1995 žili jsme spolu do roku 1998 odešli jsme každý svoji cestou stále jsme manželé jen papírové a já od té doby nevím kde manžel je kde se nachází bude nutné ab, se manžel dostavil k soudu aby nás rozvedli ani nevím na jaké adrese se nachází. Dekuji

 
PageRank ukazatel optimalizace PageRank.cz